انجام پایاننامه کارشناسی ارشد چه نکاتی دارد و فرایند نگارش پایان نامه

انجام پایاننامه کارشناسی ارشد چه نکاتی دارد و فرایند نگارش پایان نامه

انجام پایاننامه کارشناسی ارشد چه نکاتی دارد و فرایند نگارش پایاننامه

نکات مهم در انجام پایاننامه کارشناسی ارشد : در بسیاری از کشورهای دنیا برای اینکه مدرک دانشگاهی و کارشناسی خود را دریافت کنید باید یک موضوع مستقل و مفصل را انتخاب کنید و یک پژوهش کاملا معتبر به دانشگاه ارائه دهید.معمولا نام این پژوهش در مقطع کارشناسی پایاننامه و در مقطع دکتری رساله می نامند.در بیشتر دانشگاه علاوه بر اینکه شما پایاننامه خود را به صورت مکتوب ارائه می دهید یک جلسه دفاعیه شفاهی نیز برای شما ترتیب داده می شود تا از موضوع پایاننامه خود دفاع نماید و همچنین به سوالاتی که داوران از شما می پرسند به درستی پاسخ دهید.بر همین اساس انجام پایاننامه و ارائه آن کار بسیار دشواری است و ماه ها زمان می برد.

فرایند نگارش پایاننامه

  • انتخاب موضوع پایاننامه

  • بررسی سابقه و پیشینه موضوع

  • اجرای پژوهش

  • تدوین و نگارش متن پایاننامه

  • ارائه گزارش شفاهی و پاسخ به سوالات داوران

نقش استاد راهنما و مشاور

استاد راهنما و مشاور نقش بسیار مهمی در تهیه پایاننامه دارند که البته نقش استاد راهنما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.استاد راهنما بیشترین تعامل را با دانشجو دارند و می تواند در روند انجام پایاننامه بیشترین کمک را به دانشجو کند و مسیر درست پژوهش را نشان دهد.اما در نهایت مسئولیت پایاننامه به عهده خود دانشجو می باشد.استاد مشاور هم به عنوان ناظر فرایند انجام پروژه به استاد راهنما کمک می کند.

نکات مهم در انجام پایاننامه کارشناسی ارشد

انتخاب موضوع پایاننامه

معمولا سخت ترین مرحله برای یک دانشجو انتخاب یک موضوع خوب می باشد.معمولا در هر رشته ی تحصیلی بسیار از موضوعات قبلا مورد پژوهش قرار گرفته اند و پیدا کردن یک موضوع خوب و قابل پژوهش و خوب بسیار سخت است.

مطلب پیشنهادی :  موسسه نوشتن رساله و پایان نامه نویسی در شهر تبریز

تدوین و نگارش پروپوزال

دومین گام مهم در انجام پایاننامه تدوین و پروپوزال پایاننامه است.دانشجو با کمک استاد راهنما در مورد مسئله اصلی و فرضیه و پرسش هایی که دارد تحقیق می کند و طرح پژوهش باید منسجم و مبتنی بر اصول هر دانشگاه باشد.

جستجو در منابع و تدوین پژوهش

بدون تریدید هیچ پژوهشی وجود ندارد که ارتباط با دیگر تحقیق ها نداشته باشد و باید محقق پیوندی بین تحقیق خود و سایر تحقیقات مشابه به وجود آورد و اساس یک پژوهش خوب ادامه دهنده یک پژوهش دیگر است.برای بررسی پیشینه موضوع تحقیق دانشجو باید با تعیین حوزه مورد مطالعه خود و همچنین استفاده از کلید واژه های اصلی به منابع بانک اطلاعاتی دست پیدا کند که در نهایت ترکیب تحقیق و این کلیدواژها بتواند راه درست را پیدا کند.

گرد آوری و تحلیل داده ها

مهم ترین بخش و در واقع قلب یک پژوهش تحقیقات علمی آن می باشد.درواقع باید تمام داده ها و تحلیل ها گرد آوری , خلاصه نویسی و تفسیر شود.فقط نوع داده ها و گردآوری آنها متفاوت است.

نکات مهم در انجام پایاننامه کارشناسی ارشد

نگارش متن اصلی

پس از اجرای پژوهش و انجام تمامی کارها زمان نگارش متن پایاننامه فرا می رسد البته این بدان معنی نیست که شما از صفر شروع کنید بلکه باید قبلا تدوین پروپوزال و پیشینه پژوهش را انجام داده باشید و در این مرحله شما باید مطالب سازمان دهی و بسط دهید و تمام اصول علمی را که به آن اشاره کردیم در اینجا رعایت نمایید.متن پایاننامه باید روان وخارج از ابهام باشد و بین اجزای آن یک پیوستگی منطقی داشته باشد.

نکات مهم در انجام پایاننامه کارشناسی ارشد

مطلب پیشنهادی :  موسسه انجام پایان نامه دکتری در ایران و آدرس بهترین موسسه رساله دکتری

حضور در جلسه دفاع و پاسخ به سوالات داوران

در اغلب دانشگاه ها دانشجویان بعد از اینکه پایاننامه خود را به صورت مکتوب تحویل دانشگاه دادند روزی را برای ارائه شفاهی موضوع پایاننامه در نظر می گیرند که دانشجو باید تسلط کامل بر موضوع خود داشته باشد و همچنین بتواند به درشتی به سوالات داوران پاسخ دهد.

موسسه آموزشی نگارش گران برتر با چندین سال تجربه در زمینه آموزش انجام پایاننامه و بهره مندی از اساتید با تجربه در تمامی رشته ها یکی از برترین موسسات آموزشی در حوزه کاری خود می باشد و آماده ارائه مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان می باشد.همچنین این موسسه با در اختیار داشتن بهترین کادر در مشاوره و آموزش انجام پایاننامه در تمامی مقاطع از جمله آموزش انجام پایاننامه کارشناسی , آموزش انجام پایاننامه ارشد , پذیرش مقاله , پروپوزال پایاننامه و … آماده ارائه هرگونه خدمتی به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در رشته های مختلف فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و پزشکی است.

 

انجام پایاننامه کارشناسی ارشد چه نکاتی دارد و فرایند نگارش پایان نامه

تز آنلاین برندی متفاوت در خدمات پایاننامه و مشاوره پروپوزال با همکاری اساتید برجسته ایران

مشاوره پروپوزال دکتری و مشاوره پروپوزال ارشد و مشاوره انجام پایاننامه ارشد و مشاوره انجام پایاننامه دکتری

تلفن مشاوره 09199631325 می باشد (پایاننامه و مقاله)

افزودن یک دیدگاه