انجام پایان نامه دکتری حقوق و منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق

انجام پایان نامه دکتری حقوق و منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق

انجام پایان نامه دکتری حقوق و منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق

منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق : انجام پایان نامه مهمترین بخش برای دانشجویان در دوره تحصیل آنها در دانشگاه است. بدلیل جزییات و سختی ها و پیچیدگی های مختلفی که در نگارش پایان نامه وجود دارد همیشه دانشجویان دغدغه های فراوانی دارند تا پی ببرند یک پایان نامه‌ی خوب چگونه باید نوشته شود.همانطور که می دانید رشته حقوق یکی از قدیمی ترین رشته های علم انسانی است که در گرایش های مختلف خود به دنبال ایجاد عدل در روابط اجتماعی بین افراد جامعه می باشد. با توجه به اینکه رشته حقوق دارای علاقه مندان بسیاری است و افراد زیادی اشتیاق به تحصیل در این رشته را دارند فارغ تحصیل های این رشته نیز بسیار می باشند که برای تکمیل دوره آکادمی خود نیاز به تحویل پایان نامه و دفاع از آن را دارند. بسیاری از دانشجویان استرس این مرحله از تکمیل تحصیل خود را دارند زیرا نمی دانند برای موضوع پایان نامه خود می توانند از چه منابه معتبری استفاده کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا این بخش از تحصیل تان را به شیرین ترین تجربه تان تبدیل کنیم و همینطور منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق را به شما معرفی کنیم:

رشته حقوق دارای گرایش های مختلفی می باشد که نیاز به انجام پایان نامه خواهند داشت.

مهمترین گرایش های رشته حقوق :

گرایش حقوق خصوصی

حقوق خصوصی از قدیمی ترین گرایش ها درکارشناسی ارشد حقوق است.

ساده ترین تعریف آن همین است که این شاخه از حقوق به دنبال تنظیم روابط افراد با یکدیگر است.

گرایش حقوق خصوصی در کارشناسی ارشد حقوق، در واقع حقوق مادر محسوب شده و به تنظیم روابط بین افراد جامعه با یکدیگر می پردازد و دولت در آن نقش قابل توجهی را ایفا نمی نماید.

منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق

گرایش حقوق عمومی

گرایش حقوق عمومی در کارشناسی ارشد حقوق به بررسی و مطالعه روابط فی بین سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و دولت در هر جامعه می‌پردازد.

حدود و ثغور اعمال حاکمیت عمومی، مفهوم قدرت و حاکمیت و چگونگی پیشگیری از تضییع حقوق افراد جامعه توسط مقامات عمومی از مباحث عمده این گرایش می‌باشد.

حقوق اداری، حقوق مالی، حقوق اساسی و حقوق کار از ‌شاخه‌های گرایش حقوق عمومی به محسوب می شوند.

گرایش حقوق بشر

حقوق بشر علمی جدید و بین رشته‌ای در عرصه جهانی محسوب می شود.

با مبانی فلسفه و جامعه‌شناسی سر و کار داشته و در سال های اخیر به دلیل ناکارآمدی مبانی حقوق صرف و روابط اجتماعی داخلی و بین‌المللی گسترش یافت.

موضوعاتی همچون

نقد مبانی فلسفی حقوق بشر،

حقوق همبستگی،

انسان‌شناسی،

حقوق مدنی سیاسی،

حقوق اقتصادی اجتماعی فرهنگی،

عدالت قضایی،

حقوق بشردوستانه بین‌الملل

و حقوق بشر در اسلام موضوعات گرایش حقوق بشر در مقطع کارشناسی ارشد می باشند.

گرایش حقوق تجارت بین الملل

در مورد این گرایش شاید اساسی ترین سخن این است که آتیه دار ترین و در عین حال مشکل ترین گرایش حقوق، حقوق تجارت بین‌الملل است.

این گرایش را می‌توان مجموعه‌ای از قواعد حاکم بر مبادلات تجاری میان اشخاص حقیقی و حقوقی دانست که دارای ویژگی فرامرزی یا دارای عنصری خارجی است. موضوعاتی مثل حقوق حمل و نقل‌های بین‌المللی، شرکتهای چندملیتی، بیع بین‌المللی کالاها، حقوق انرژی و داوریهای بین‌المللی، تعارض قوانین، سازمان تجارت جهانی و تجارت الکترونیک در این رشته مورد بررسی قرار می‌گیرند. فقر شدید منابع مطالعاتی و نیروی انسانی متخصص در این زمینه عرصه را برای فعالیتهای حرفه‌ای و پژوهشی دانشجویان این رشته مهیا نموده است. تسلط به زبان های خارجی به ویژه زبان انگلیسی، لازمه فعالیت های علمی در این حیطه است.

منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق

گرایش حقوق جزا و جرم شناسی

جرایم و مجازات اعمالی است که به جهت نقض نظم در جامعه نسبت به عاملین این رفتارها اجرا می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  انجام فصل چهارم پایان نامه و انجام فصل چهارم رساله دکتری

این گرایش از حقوق درباره آیین‌دادرسی کیفری، و حقوق کیفری بین‌المللی، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و کیفرشناسی و یا علم اداره‌ زندانها بحث می‌نماید. دانشجویانی که قصد علم آموزی در رشته حقوق جزا و جرم شناسی را داشته باشند با مباحثی چون روانشناسی و روان پزشکی کیفری، جرم‌شناسی، جامعه شناسی جنایی، پلیس علمی یا کشف علمی جرایم و پزشکی قانونی نیز آشنا گردند.

گرایش حقوق مالکیت فکری

گرایش حقوق مالکیت فکری در مقطع کارشناسی ارشد حقوق، یکی از شاخه‌های رشته حقوق خصوصی محسوب می گردد.

موضوع این گرایش، حمایت از حقوقی است که به اشخاص به دلیل خلاقیت‌های فکری و آفرینش‌ها، ابداعات و نوآوری های آنان داده می‌شود.

گرایش حقوق بین الملل

حقوق بین‌الملل گرایشی از حقوق است که به بررسی قواعد و اصول، تکالیف و حقوق حاکم بر رفتار و روابط میان کشور ها و سازمان های بین المللی و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی در موارد متعدد می‌پردازد. دانشجویان گرایش حقوق بین الملل کارشناسی ارشد حقوق، در طول مدت تحصیل با حقوق بین‌الملل اسلامی، مسئولیت مدنی و روشهای مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات بین‌المللی، حقوق سازمان های بین‌المللی، متون حقوقی به زبان خارجه و حقوق بین‌الملل خصوصی آشنا می گردند.

گرایش حقوق محیط زیست

حقوق محیط زیست حقوقی است که به مطالعه قواعد موجود در زمینه محیط زیست انسان می‌پردازد و در ‌الواقع مرتبط با محیط زندگی انسان ها می‌باشد. این رشته قواعد و رفتارهایی را که باعث ایجاد لطماتی توسط اشخاص به محیطی که در آن زندگی می‌کنند، تنظیم می نماید.

گرایش حقوق اقتصادی

رشته حقوق اقتصادی با آموزش اصول حاکم بر روابط بخش عمومی و خصوصی و مبانی اقتصادی نگاه جدیدی ایجاد می کند. به موجب آن بتوان به ایجاد و تفسیر قواعد و قوانین حقوقی پرداخته شود. دانشجویان این رشته در طول مدت تحصیل با حقوق مالیاتی، حقوق تجارت بین‌المللی، حقوق عمومی اقتصادی، تحلیل اقتصادی حقوق، حقوق جزای اقتصادی، حقوق شرکت های خارجی، حقوق بین‌الملل اقتصادی، حقوق بانکی، حقوق تجارت بین‌المللی و حقوق اسناد تجاری آشنایی می یابند.

منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق

گرایش حقوق نفت و گاز

از جمله جدیدترین گرایش های حقوقی می توان به گرایش حقوق نفت و گاز اشاره نمود.

به بررسی حقوق حاکم بر قراردادهای انرژی در سطح بالاستی و پایین دستی می پردازد.

این گرایش نوپای حقوق در ایران امروزه داوطلبان زیادی دارد که این امر موجب اجرای پروژه ها، پایان نامه ها و مقالات فراوان در این گرایش گردیده است.

گرایش حقوق ثبت

ثبت اسناد و املاک یکی از الزامات زندگی امروزی محسوب می گردد و لزوم ایجاد گرایشی از حقوق برای رفع ابهامات و تربیت نیروهای زبده در این رشته حقوقی باعث ایجاد این گرایش از حقوق گردیده است. این گرایش نوپای حقوق نیز در ایران امروزه داوطلبان زیادی دارد که این امر موجب اجرای پروژه ها، پایان نامه ها و مقالات فراوان در این گرایش گردیده است.

مطلب پیشنهادی :  انجام پایان نامه دکتری | چند اشتباه رایج در نگارش پایان نامه دکتری

منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق

مهم ترین منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق بر اساس اثربخش بودن، سطح مقالات و تعداد ارجاعات به صورت زیر دسته بندی می شود:

نورمگز : پایگاه نورمگز دارای منبعی کامل از انواع مقالات در رشته حقوق می باشد.

مگیران : منبعی عظیم از مقالات مختلف را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد.

سیویلیکا : از مهمترین تارنماهای ایرانی که می تواند کمک شایانی را در جهت اجرای پایان نامه های حقوقی در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری قرار دهد، پایگاه اینترنتی سیویلیکا می باشد.

سیویلیکا دارای انواع مقالات همایشی در زمینه گرایش های مختلف حقوق می باشد.

Hein Online: یکی از اساسی ترین منابع بین المللی گرایش حقوق پایگاه اینترنتی Hein Online می باشد.

Hein Online دارای انواع مقالات و پژوهش های حقوق می باشد و بر این اساس کمک شایانی برای انجام پایان نامه به پژوهشگران و دانشجویان حقوقی خواهد نمود.

منابع مورد نیاز برای انجام پایان نامه دکتری حقوق

پایان نامه حقوق دکتری در پنج فصل نگارش می شود:

  • کلیات پایان نامه
  • مفاهیم و پیشینه پژوهش
  • پردازش موضوع اصلی پایان نامه
  • تجزیه و تحلیل موضوع
  • نتیجه گیری و پیشنهادات

دانشجویان در نظر داشته باشند که برای انجام پایان نامه خود انتخاب استاد راهنما یک امر بسیار حائز اهمیت می باشد که در طول روند نگارش پایان نامه راهنمایی هایشان بسیار کمک کنننده می باشد. همچنین دقت کنید موضوعات بروز و مطابق با مسائل روز را انتخاب کنید که تاثیر گذاری بیشتر و بازخورد قابل قبولی را برایتان داشته باشد.حتکما با افرادی که تجربه نگارش چندین مقاله و رساله را دارا هستند را فراموش نکنید زیرا تجربیات آنها می تواند راهگشای شما باشند.

مشاوره انجام پایان نامه ارزان دکتری حقوق

اگر شما دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری باشید احتمالا نوشتن پایان نامه یکی از دغدغه های شماست. انجام پایان نامه علاوه بر مشکلاتی که برای نگارش ، انتخاب موضوع پایان نامه و نوشتن پروپزال دارد ، جنبه مالی آن نیز یکی از مشکلات دانشجویان است. نگارش پایان نامه از ابتدا تا انتها شامل هزینه هایی است که شاید برخی از دانشجویان توان پرداخت آن را نداشته باشند. بنابراین ما در تز آنلاین با استفاده از برترین مشاوران کشور سعی کرده ایم تا هزینه های اضافی را کسر و انجام پایان نامه برای شما ارزان تمام شود. کافیست تا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما در انجام پایان نامه ارزان راهنمایی کنند.

 

 

تز آنلاین برندی متفاوت در خدمات پایان نامه و مشاوره پروپوزال با همکاری اساتید برجسته ایران

مشاوره پروپوزال دکتری و مشاوره پروپوزال ارشد و مشاوره انجام پایان نامه ارشد و مشاوره انجام پایان نامه دکتری

تلفن مشاوره 09199631325 می باشد (پایان نامه و مقاله)

افزودن یک دیدگاه