نوشتن پایان نامه دکتری چیست و چرا باید از پایان نامه دکتری مقاله استخراج کنیم ؟

نوشتن پایان نامه دکتری چیست و چرا باید از پایان نامه دکتری مقاله استخراج کنیم ؟

نوشتن پایان نامه دکتری چیست و چرا باید از پایان نامه دکتری مقاله استخراج کنیم ؟

روش نوشتن پایان نامه دکتری: نگارش اولین کلمات

قبل از آغاز نوشتن رساله دکتری، طرح کلی را در مقابل خود قرار دهید. در زمان نگارش از آن استفاده کنید- کاربرد اصلی آن نیز همین است. برخی افراد کار خود را با نگارش بر روی کاغذ آغاز می کنند. سپس از این یادداشت ها به عنوان مبنایی برای نگارش متن استفاده می کنند. برخی ترجیح می دهند زمان بیشتری را صرف نگارش اولیه نمایند و تا جایی که می توانند این نوشته ها نزدیک به عالی باشند. رویکردی را که برایتان مناسب تر است انتخاب کنید. اگر روش انتخابی شما این است که “هر چیزی را بنویسید و سپس تغییرات لازم را اِعمال کنید”، در رویکرد خود برای اولین نسخه آزادی عمل چندانی نخواهید داشت: از این روش به عنوان روش عادی نگارش آگاهانه خود استفاده نکنید- اینکه بخواهید بعدها تمام ایده های خود را طبقه بندی کنید مانند یک کابوس شبانه وحشتناک خواهد بود!

پیش نویس

بدون شک متن شما در قالب چند پیش نویس نوشته شده و هر بار موارد حشو و زاید حذف شده و زبان نوشتار هر بار شفاف سازی می شود تا متن برای ارسال نهایی آماده شود. در رابطه با متون طولانی مانند رساله یا پایان نامه، احتمالا این فرآیند پیش نویسی برای هر فصل یا بخش منفرد تکرار می شود- گاهی شاید لازم باشد برخی موارد بیش از موارد دیگر از نو پیش نویس شوند. وقتی نسخه پیش نویس به صورت چاپ شده بر روی کاغذ آماده شد، بهتر می توانید وضعیت ظاهری آن را بررسی کرده و یافتن اشتباهات بر روی کاغذ به مراتب راحت تر از صفحه نمایش است.

مطلب پیشنهادی :  موسسه نوشتن پایان نامه ارشد و دکترا در تهران
نوشتن پایان نامه دکتری چیست و چرا باید از پایان نامه دکتری مقاله استخراج کنیم ؟
نوشتن پایان نامه دکتری چیست و چرا باید از پایان نامه دکتری مقاله استخراج کنیم ؟

بهتر است بین نگارش و بررسی نسخه پیش نویس اندکی به خود استراحت دهید. وقتی بین شما و نسخه پیش نویس فاصله وجود داشته باشد شناسایی اشتباهات به مراتب آسان تر خواهد بود. فرض کنید شما یک متخصص دیگر هستید و باید بررسی کنید که آیا این متن معنی دار است یا خیر. در صورت امکان بهتر است از یکی از دوستان یا همکاران خود خواهش کنید تا در این کار به شما کمک کند چون که ممکن است این افراد اشتباهاتی را که از چشم شما دور مانده اند بیابند. مطمئن شوید که این افراد دست کم به صورت نسبی از موضوع شما آگاه هستند و با زبان انگلیسی آشنایی کافی دارند.

یک نسخه از پیش نویس هر فصل را جهت مطالعه و تصحیح در اختیار استاد راهنما قرار دهید. تا جایی که می توانید نسخه پیش نویس را مرتب و کامل تنظیم کنید تا زمان استاد راهنما جهت تصحیح اشتباهات کوچک مانند اشتباهات املایی تلف نشود. نکات و اصلاحات استاد راهنما را یادداشت کنید. اطلاعاتی را که از قلم افتاده اند به نسخه پیش نویس اضافه کنید، اشتباهات و هر نوع ناهنجاری ساختاری را برطرف کنید.

مطلب پیشنهادی :  انجام رساله دکترا کرمان | مشاوره انجام پایان‌ نامه دکتری در کرمان

وقتی به مراحل پایانی انجام رساله یا پایان نامه خود رسیدید، بخش های زیر را اضافه کنید (البته تمام این موارد برای هر رساله یا پایان نامه ضرورت ندارند):

صفحه عنوان
چکیده
تقدیم
تقدیر و تشکر
فهرست محتوا
فهرست اشکال
فهرست جداول
فهرست پیوست ها
فهرست حروف اختصاری (در برخی رشته ها تحت عنوان فهرست علائم و اختصارات شناخته می شود)
منابع (در برخی رشته ها موسوم به فهرست کتب)
واژه نامه
پیوست ها
مقالات چاپ شده

قبل از ارسال نسخه نهایی رساله مطمئن شوید که به طور کامل و صحیح بازخوانی و غلط گیری شده است.

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه روش نوشتن پایان نامه دکتری با ما در ارتباط باشید.

 

تز آنلاین برندی متفاوت در خدمات پایان نامه و مشاوره پروپوزال با همکاری اساتید برجسته ایران

مشاوره پروپوزال دکتری و مشاوره پروپوزال ارشد و مشاوره انجام پایان نامه ارشد و مشاوره انجام پایان نامه دکتری

تلفن مشاوره 09199631325 می باشد (پایان نامه و مقاله)

 

 

افزودن یک دیدگاه